martes, 9 de abril de 2013

Motor d'Otto




DEFINICIÓ
El motor convencional del tipus Otto és de quatre temps , encara que en fora bord i vehicles de dues rodes fins a una certa cilindrada es va utilitzar molt el motor de dos temps . El rendiment tèrmic dels motors Otto  es veu limitat per diversos factors, entre altres la pèrdua d'energia per la fricció i la refrigeració.
L'eficiència o rendiment mitjà d'un bon motor Otto és d'un 20 a un 25%: només la quarta part de l'energia calorífica es transforma en energia mecànica.

FUNCIONAMENT
El motors d'Otto tenen quatre fases, es a dir quatre temps, peraixo també se li pot anomenar motor de quatre temps. Els quatre temps són els següents:
1. Temps d'admissió - L'aire i el combustible barrejats entren per la vàlvula d'admissió.
2. Temps de compressió - La barreja aire / combustible és comprimida i encesa mitjançant la bugia.
3. Temps de combustió - El combustible s'inflama i el pistó és empès cap avall.
4. Temps d'escapament - Els gasos d'escapament es condueixen cap a fora a través de la vàlvula d'escapament.

PARTS
Les parts del motor son les següents:
- La culata constitueix una peça de ferro fos, que va col · locada sobre del bloc del motor. La seva funció és segellar la part superior dels cilindres per evitar pèrdues de compressió i sortida inapropiada dels gasos d'escapament.
- Al bloc estan ubicats els cilindres amb les seves respectives camises, que són barrinades o cavitats practicades en aquest, per l'interior del qual desplacen els pistons



No hay comentarios:

Publicar un comentario