

DEFINICIÓ
El motor convencional del tipus Otto és de
quatre temps , encara que en fora bord i vehicles de dues rodes fins a una
certa cilindrada es va utilitzar molt el motor de dos temps . El rendiment
tèrmic dels motors Otto es veu limitat per diversos factors, entre altres
la pèrdua d'energia per la fricció i la refrigeració.
L'eficiència o rendiment mitjà d'un bon motor
Otto és d'un 20 a un 25%: només la quarta part de l'energia calorífica es
transforma en energia mecànica.
FUNCIONAMENT
El motors d'Otto tenen quatre fases, es a dir
quatre temps, peraixo també se li pot anomenar motor de quatre temps. Els
quatre temps són els següents:
1. Temps d'admissió - L'aire i el combustible
barrejats entren per la vàlvula d'admissió.
2. Temps de compressió - La barreja aire /
combustible és comprimida i encesa mitjançant la bugia.
3. Temps de combustió - El combustible
s'inflama i el pistó és empès cap avall.
4. Temps d'escapament - Els gasos
d'escapament es condueixen cap a fora a través de la vàlvula d'escapament.
PARTS
Les parts del motor son les següents:
- La culata constitueix
una peça de ferro fos, que va col · locada sobre del bloc del motor. La seva
funció és segellar la part superior dels cilindres per evitar pèrdues de
compressió i sortida inapropiada dels gasos d'escapament.
- Al bloc estan ubicats els
cilindres amb les seves respectives camises, que són barrinades o cavitats
practicades en aquest, per l'interior del qual desplacen els pistons
No hay comentarios:
Publicar un comentario